Dizkapazitateak dituzten umeek gurasoengandik gehiegizko babesa jasotzen
dute ia kasu guztietan. Honek,
atzerapenean eragina izan ditzake, izan ere, umeari ez diote independentzia
izaten usten, eta era horretan umeak ezin ditu garatu hainbat aspektu, beraz
atzerapenari aurre egiteko zailtasunak jartzen diete.
Egia da, bai, gurasoen ikuspuntuak jarri ezkero, oso zaila dela ume
dizkapazitatuei independentzia uztea, baina, hauek ere hainbat gaitasun
dituzte, eta gehiegizko babesa gaitasun hauek ezkutatzen laguntzen baino ez du
egiten.
Ume hauen gurasoek umeak dituen zailtasunak baino ez ditu ikusten
gehienetan –ez daki kordoiak lotzen, ez daki irakurtzen, ezin du…- eta
pentsamendu horrek umeak dituen zailtasunak arazo bat bihurtzen dute. Beraz,
pentsamenduaren eraldaketa batean lan egin behar dute alde batetik zailtasunak
saiezteko edota konponbide bat jartzeko eta era horretan bizimodua errazteko
eta posiblea egiteko, baina beste alde batetik, umearen alde positiboak eta
gaitasunak aurkitzeko eta erabiltzeko, umea baliagarria sentitzeko –kremailera
igotzen daki, oso ondo margotzen daki, etxea garbitzen badaki…-. Ondoren,
umeari aurkitutako gaitasunak erabiltzea komeni da eta positiboa izango da bai
gurasoentzat zeinek bere umearen gaitasunaz harro egongo diren, eta baita umearentzat
ere zeinek erabilgarria eta gizartertean garrantzitsua eta erabilgarria
sentituko den.
Gurasoak pentsamendu eraldaketa hau errazagoa izateko ume hauen gurasoen
taldeetan egotea komeni da. Askotan, guraso hauek desanparatuak sentitzen dira
eta talde hauetan beraien umeekin izandako esperientzia positiboak elkartrukatu
ditzakete eta baita izandako arazoak edota oztopoak ere, guraso hauekin identifikatuz.
HACIA LA INDEPENDENCIA
No todos los niños discapacitados intelectuales pueden aspirar a participar del mundo laboral. Dependerá de la sociedad que los acoge, pero también de otros factores, dice Schalock.
"Depende de lo que permita el sistema educacional. Si este se concentra en la inclusión de personas con discapacidades, va a acoger a niños con este tipo de dificultades. La mayoría de los países ha desarrollado escuelas especiales, pero hay un movimiento muy grande dirigido hacia la educación inclusiva, vale decir, de niños que van al colegio con la ayuda de un asistente. Existen además empleos apoyados, pero todo parte por casa, porque los padres también deben exigirles tareas".
No hay comentarios:
Publicar un comentario