ZER ORDU DA?

miércoles, 31 de octubre de 2012

Dizkapazitateak dituzten umeekiko gehiegizko babesa



Dizkapazitateak dituzten umeek gurasoengandik gehiegizko babesa jasotzen dute  ia kasu guztietan. Honek, atzerapenean eragina izan ditzake, izan ere, umeari ez diote independentzia izaten usten, eta era horretan umeak ezin ditu garatu hainbat aspektu, beraz atzerapenari aurre egiteko zailtasunak jartzen diete.

Egia da, bai, gurasoen ikuspuntuak jarri ezkero, oso zaila dela ume dizkapazitatuei independentzia uztea, baina, hauek ere hainbat gaitasun dituzte, eta gehiegizko babesa gaitasun hauek ezkutatzen laguntzen baino ez du egiten. 

Ume hauen gurasoek umeak dituen zailtasunak baino ez ditu ikusten gehienetan –ez daki kordoiak lotzen, ez daki irakurtzen, ezin du…- eta pentsamendu horrek umeak dituen zailtasunak arazo bat bihurtzen dute. Beraz, pentsamenduaren eraldaketa batean lan egin behar dute alde batetik zailtasunak saiezteko edota konponbide bat jartzeko eta era horretan bizimodua errazteko eta posiblea egiteko, baina beste alde batetik, umearen alde positiboak eta gaitasunak aurkitzeko eta erabiltzeko, umea baliagarria sentitzeko –kremailera igotzen daki, oso ondo margotzen daki, etxea garbitzen badaki…-. Ondoren, umeari aurkitutako gaitasunak erabiltzea komeni da eta positiboa izango da bai gurasoentzat zeinek bere umearen gaitasunaz harro egongo diren, eta baita umearentzat ere zeinek erabilgarria eta gizartertean garrantzitsua eta erabilgarria sentituko den.

Gurasoak pentsamendu eraldaketa hau errazagoa izateko ume hauen gurasoen taldeetan egotea komeni da. Askotan, guraso hauek desanparatuak sentitzen dira eta talde hauetan beraien umeekin izandako esperientzia positiboak elkartrukatu ditzakete eta baita izandako arazoak edota oztopoak ere, guraso hauekin identifikatuz.


HACIA LA INDEPENDENCIA

No todos los niños discapacitados intelectuales pueden aspirar a participar del mundo laboral. Dependerá de la sociedad que los acoge, pero también de otros factores, dice Schalock.

"Depende de lo que permita el sistema educacional. Si este se concentra en la inclusión de personas con discapacidades, va a acoger a niños con este tipo de dificultades. La mayoría de los países ha desarrollado escuelas especiales, pero hay un movimiento muy grande dirigido hacia la educación inclusiva, vale decir, de niños que van al colegio con la ayuda de un asistente. Existen además empleos apoyados, pero todo parte por casa, porque los padres también deben exigirles tareas".



No hay comentarios:

Publicar un comentario